Praktische ondersteuning

Na de uitvaart worden nabestaanden vaak al snel geconfronteerd met de financiële, administratieve en praktische afwikkeling van het overlijden. Waarschijnlijk staat uw hoofd hier helemaal niet naar. De ervaring leert dat er pas rust en ruimte komt voor het rouwen nadat alle praktische zaken afgehandeld zijn.
U kunt denken aan ondersteuning bij financiële of notariële zaken, het opzeggen van abonnementen, contributies en lidmaatschappen, het wijzigen of stopzetten van social media accounts en zo zijn er wellicht nog veel meer zaken die geregeld moeten worden.

Wij kunnen u hierbij op de volgende 3 manieren ondersteunen:

  1. Via de praktische checklist ‘Hoe nu verder’, die we bij elke uitvaart die we verzorgen uitreiken aan de nabestaanden. Lees hieronder meer.
  2. Via een online nabestaandendesk voor de afwikkeling na de uitvaart. Via een goed beveiligd persoonlijk account, dat u tegen een kleine vergoeding van ons ontvangt, krijgt u toegang tot een online checklist na overlijden. Dit is een overzicht van alle acties die na een overlijden gedaan moeten worden. Door een aantal vragen te beantwoorden wordt deze checklist op uw situatie aangepast en ziet u alleen wat voor u relevant is. Zo weet u precies wat en wanneer u iets moet doen in de afwikkeling van het overlijden. U ontvangt herinneringen via email en ook worden veel zaken automatisch voor u geregeld. Bovendien heeft u toegang tot een gespecialiseerde helpdesk als u hulp nodig heeft. Lees hieronder meer.
  3. Via persoonlijke hulp, b.v. in de persoon van een deskundige nabestaandenbegeleider die u kan helpen bij alle financiële, administratieve en praktische zaken. Wij kunnen u in contact brengen met mensen die hiermee veel ervaring hebben. Lees hieronder meer.

     

Ad 1. Checklist ‘Hoe nu verder’

In de informatiemap die wij bij het verzorgen van een uitvaart uitreiken aan nabestaanden zit een uitgebreide checklist ‘Hoe nu verder’. Hiermee kunt u zelf aan de slag. Dit document bevat relevante informatie over heel veel praktische zaken. Sommige dingen zijn meteen belangrijk, andere kunnen best even wachten. Ook daarover geven we u via deze checklist informatie.

Ad 2. Online afwikkeling na de uitvaart

Met onze online nabestaandendesk bieden we u, ook ná de uitvaart, fijne ondersteuning. Dankzij de intuïtieve en persoonlijke checklist weet u precies wat en wanneer u iets moet doen. Ook worden veel zaken automatisch afgehandeld, zoals het opzeggen van abonnementen, contracten en accounts en wordt een check gedaan bij het Centraal Testamentenregister (CTR). Verder krijgt u tips om geld te besparen. U kunt aangeven dat u herinneringen aan acties via mail wilt ontvangen en bovendien heeft u altijd toegang tot een gespecialiseerde helpdesk die u verder kan helpen als u er zelf niet uitkomt. Wij zitten hier als uitvaartonderneming niet meer tussen.

Log hier in voor toegang tot uw eigen online nabestaandendesk

Heeft u interesse in een account of wilt u eerst meer informatie, neem dan contact met ons op!

Ad 3. Persoonlijke hulp

Wij kunnen u ook in contact brengen met mensen die gespecialiseerd zijn in een zorgvuldige afhandeling van financiële, administratieve en praktische zaken na een overlijden. Zij nemen u letterlijk bij de hand bij het afhandelen van financiële, administratieve en praktische zaken, waarbij er ook ruimte en aandacht is voor verdriet en emoties.

Laat uw nummer achter,

wij bellen u graag terug

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.